2012. május 21., hétfő

Yamaha YZF-R125 2012 - 125-ös ami úgy néz ki, mint egy dögös és erős vadállat

címkék: yamaha yzf-r125 yzf r125 r 125 motor motorok motoros képek videók sportmotor sportmotorok






Yamaha YZF-R125  2012  Műszaki adatok



Motor
 

Folyadékhűtésű, 4 ütemű, 4 szelepes, 1 hengeres SOHC vezérlésű motor
Hengerűrtartalom: 124,7 cm3
Furat x löket: 52 x 58,6 mm
Sűrítési arány: 11,2 : 1
Max. teljesítmény: 15 LE (11 kW) 9000/min-nál
Max. forgatónyomaték: 12 Nm (1,25 kg-m) 8000/min-nál
Végsebesség: 117 km/h
Üzemanyag ellátás: elektronikus üzemanyagbefecskendezés
Gyújtás: Digitális (TCI)
Indítás: Elektromos


Erőátvitel

Váltó: 6 fokozatú, állandó áttételű
Kuplung: Olajban futó, többtárcsás, csavarrugós
Hajtás: Láncos

Váz, felfüggesztés

Váz: Acél deltabox
Futómű elöl: Teleszkópvillák
Futómű hátul: Lengőkaros monoshock, beállítható rugós előterheléssel
Rugóút elöl / hátul: 130/125 mm
Utánfutási szög: 24,2 fok
Tengelytáv: 1355 mm

Fékek


Fék elöl: Hidraulikus tárcsafék, átmérő: 292 mm
Fék hátul: Hidraulikus tárcsafék, átmérő: 230 mm

Kerék és gumik


Gumi elöl: 100/80-17 M/C
Gumi hátul: 130/70-17 M/C

Méretek és tömeg

Teljes hossz:  2 015 mm
Teljes szélesség: 660 mm
Teljes magasság: 970 mm
Ülésmagasság: 818 mm
Minimális hasmagasság: 155 mm
Tanktérfogat: 13,8 l
Menetkész tömeg: 138 kg




Leírás 

Vannak 125-ös sportmotorok, amelyekkel akár meg is lehet halni. Olyanok amelyekkel a nagyvárosban, a többszás köbös sportmotorokkal lehet ujjat húzni. A Yamaha YZF-R125 nem tartozik ezek közé. A lefojtott 15 lóerős motorral, a veszélyesnek nevezhető pillanatok is csak lassított felvételnek mennének el. Mégis. Az YZF-R125 egy igazi különlegesség a maga kategóriájában. Az erő és szépség még soha nem állt egymástól ennyire távol. Úgy néz ki, mint egy R1-es. Mire jó ez? Pózolás a sportmotor mellett. Vannak szülők, akik már a ténytől, hogy a tinédzser fiuk motorozni fog, falra tudnának mászni. Fő a biztonság. A srác pedig valami olyat szeretne, amelytől a tini lányok elolvadnak. Na, itt jön a képbe a Yamaha eddigi legkáprázatosabb illúziója. Az elképesztően erősnek és dögösnek látszó gépezet csak a gyújtás után árulja el magát. Az egyhengeres motor gyengécske, talán a külsőhöz túlságosan is meglepően nem illő hangon dörmicsél. A váz és a futóművek is messze túlnövik a rájuk háruló feladatot. Valószínűleg simán elvinnének kettőt is a motorból, illetve egy 250-est is. Végül is a minőség és dizájn: csillagos ötös. Ami az erőt illeti...hát, a kicsit bizonytalanabbaknak talán elég lesz.



Videó






További sportmotorokhoz kattints ide:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése