Ducati 1198 S 2009 Műszaki adatok
Motor
folyadékhűtésű, 4 ütemű, 4 szelepes, 2 hengeres L motor, 90-os hengerszög, Desmo, Hengerűrtartalom: 1198,4 cm3
Furat x löket: 106 x 67,9 mm
Sűrítési arány: 12,7:1
Max. teljesítmény: 170 LE (125 KW) 9750/min-nál
Max. forgatónyomaték: 131,4 Nm 8000/min-nál
Végsebesség: 284 km/h
Üzemanyag-ellátás: Marelli üzemanyagbefecskendezés eliptycznemm-es torokátmérővel
Erőátvitel
Váltó: 6 fokozatú
Kuplung: hidraulikusan működtetett, száraz, többtárcsás
Primer hajtás: fogaskerekekkel 1.84:1 áttétellel
Szekunder hajtás: O-gyűrűs lánc 15/38 áttétellel
Váz, felfüggesztés
Váz: acél térhálós csőváz
Futómű elöl: Öhlins titán-nitrid bevonatú fordított teleszkópvilla, 43 mm-es belsőcső-átmérővel Állíthatóság: teljesen állítható
Futómű hátul: egyoldali alumínium lengővilla, központi rugóstag
Állíthatóság: teljesen állítható
Rugóút elöl / hátul: 120/127 mm
Villaszög / utánfutás: 65,5 °/-
Tengelytáv: 1430 mm
Fékek
Fék elöl: 330 mm-es dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús Brembo féknyereg
Fék hátul: 245 mm-es úszóágyazású tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg
Kerék és gumik
Kerék elöl: 17
Gumi elöl: 120/70 ZR 17
Kerék hátul: 17
Gumi hátul: 190/55 ZR 17
Méretek és tömeg
Ülésmagasság: 820 mm
Tanktérfogat: 15,5 l (Tartalék: 4 l)
Száraz tömeg: 169 kg
Leírás
A Ducati úgy döntött, hogy itt az ideje az 1098-ast nyugdíjazni. Helyette egy új modell jelent meg. Az 1198 S. Az új sportmotor a régi 1098-as vázát, lengővilláját és futóműelemeit egy az egyben örökölte. Az erőforrás azonban 100 köbcentivel "tágabb" lett és 10 lóerővel erősebb. A furat és löket a Ducati 1098 R csúcsmotorjából lett átkoppintva. Az új 1198 S modell egyértelműen finomabban adja le a teljesítményt mint elődjei. Minden téren kissé visszafogottabb az R-nél, így a nem annyira tapasztalt pilóták is örömüket lelik benne, anélkül, hogy nagyon rettegnének. Az R-ben kitűnően szerepelt kipörgésgátlónak egy fejlesztett változata került az új S modellbe. Ez mellett egy Euro 3 standardnak megfelelő ECU-t (Engine Controll Unit) kapott. Ennek a "duónak" köszönhetően az 1198 S biztonságos és környezetkímélő. A fékek minden téren kiválóak, hála a Brembo Monobloc-nak. Az Öhlins rugókról ugyanezt el lehet mondani. Hozzáadva a Pirelli Diablo Supercorsa abroncsokat, a kanyarokban nyugodtan viselkedő és könnyen irányítható sportmotor született a Ducati-nál. Az árat, minőséget és teljesítményt tekintetbe véve, az 1198 S egy nagyszerű köztes megoldást nyújt az alap modell és a drága 1098 R között.
Videó
További sportmotorokhoz kattints ide:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése