Aprilia RSV4 R 2009 Műszaki adatok
Motor
folyadékhűtésű, 4 ütemű, 16 szelepes, 4 hengeres V motor, 65-os hengerszög, motormenedzsment,
Hengerűrtartalom: 998,9 cm3
Furat x löket: 78 x 52.3 mm
Sűrítési arány: 12.8:1
Max. teljesítmény: 180 LE (132,4 KW) 12500/min-nál
Max. forgatónyomaték: 115 Nm 10000/min-nál
Végsebeség: 293 km/h
Üzemanyag-ellátás: üzemanyagbefecskendezés
Erőátvitel
Váltó: 6 fokozatú körváltó
Kuplung: mechanikusan működtetett, olajfürdős, többtárcsás
Primer hajtás: lánccal
Szekunder hajtás: O-gyűrűs lánc
Váz, felfüggesztés
Váz: alumínium hídváz
Futómű elöl: Öhlins teleszkópvilla, 43 mm-es belsőcső-átmérővel
Állíthatóság: állítható rugóelőfeszítés és csillapítás
Futómű hátul: egyoldali alumínium lengővilla, központi rugóstag
Állíthatóság: állítható rugóelőfeszítés és csillapítás
Tengelytáv: 1424 mm
Fékek
Fék elöl: 320 mm-es dupla tárcsafék, úszóágyazású, 4 dugattyús Brembo féknyereg
Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús Brembo féknyereg
Kerék és gumik
Gumi elöl: 120/70 ZR 17
Gumi hátul: 190/55 ZR 17
Méretek és tömeg
Ülésmagasság: 845 mm
Tanktérfogat: 17 l (Tartalék: 4 l)
Száraz tömeg: 179 kg
Menetkész tömeg: 200 kg
Leírás
Az Aprilia RSV4-est nem kimondottan az utcára tervezték. A Superbike versenyekben azonban csak szérialapú sportmotor szerepelhet. Így lett az RSV4-es egy csúcs versenymotor, melyet a bátrabbak kivihetnek az utcára is. A japán konkurenciával ellentétben az Aprilia V4-es motorja elsőre nem tűnik annyira "robbanékonynak" azaz a gyorsulás nem akarja az embert lerántani a nyeregből. Emiatt lomhábbnak tűnik. Azonban a körönkénti idők és a végsebesség másról mesél. Az RSV4-es egy igazi erőgép. 10000 fordulat után elkezd vadulni és 12500-nál leadja az elképesztő 180 lóerőt ! A kissé őrültek még 13500-ig húzhatják a gázt, de ez fölött már az elektronika megálljt mond. A kissé nagyra sikerült kipufogó dobnak mély és dübörgő, sportos hangja van. Az Aprilia RSV4-es annyira karcsú lett a keskeny V4-es blokknak köszönhetően, hogy kompaktságában felülmúlja összes versenytársát. Ráadásul a faridom semekkora és az ülés is pici. Mindennek köszönhetően a motor a már valamennyire tapasztalt kezekben egészen szófogadó és a kanyarokban stabilan viselkedik. Az elvárásoknak megfelelően a futóművön sok minden állítható. Újdonság az állítható villaszög, amely eddig csak a versenymotorokra volt jellemző. Ami a fékeket illeti, a Brembó jó választás volt. A fékezés ereje és "adagolhatósága" szintén túlszárnyalja versenytársai képességét. Az elektronikus szabályozás segítségével a motort beállíthatjuk Road-ra. Így "csak" 140 lóerő áll rendelkezésünkre, mely valljuk be még mindig több mint elég. Az Aprilia RSV4-es egyértelműen a pályára született. Utcán vezetve valószínűleg valódi képességeinek csak kicsiny részét fogjuk kihasználni.
Videó
További sportmotorokhoz kattints ide:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése