Moto Guzzi 1200 Sport 4V 2009 Műszaki adatok
Motor
léghűtésű, 4 ütemű, 4 szelepes, 2 hengeres keresztbe beépített V motor, DOHC,
Hengerűrtartalom: 1151 cm3
Furat x löket: 95 x 81,2 mm
Sűrítési arány: 11:1
Max. teljesítmény: 105 LE (77 KW) 7000/min-nál
Max. forgatónyomaték: 105 Nm 6850/min-nál
Üzemanyag-ellátás: üzemanyagbefecskendezés 50mm-es torokátmérővel
Olajozás: nedves karteres
Erőátvitel
Váltó: 6 fokozatú
Kuplung: hidraulikusan működtetett, száraz, kéttárcsás
Szekunder hajtás: kardán
Váz, felfüggesztés
Váz: acél hídváz
Futómű elöl: teleszkópvilla, 45 mm-es belsőcső-átmérővel
Futómű hátul: egyoldali alumínium lengővilla, himbarendszerre szerelt központi rugóstag
Állíthatóság: állítható rugóelőfeszítés és húzófokozat
Villaszög / utánfutás: 65°/120 mm
Tengelytáv: 1485 mm
Fékek
Fék elöl: 320 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg
Fék hátul: 282 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg
Kerék és gumik
Gumi elöl: 120/70 ZR 17
Gumi hátul: 180/55 ZR 17
Méretek és tömeg
Hossz: 2200 mm
Szélesség: 950 mm
Magasság: 1280 mm
Ülésmagasság: 800 mm
Tanktérfogat: 23 l (Tartalék: 4 l)
Száraz tömeg: 240 kg
Leírás
Az új Moto Guzzi 1200 Sport 4V négy szelepet kapott hengerenként és így a kétszelepes elődjéhez képpest 10 lóerővel izmosodott. A különös hibridről, amely ugyan dinamikus erőt sugároz, elsőre nem tudni, hogy sportmotor vagy egy vadabb túramotor. A 90 fokban álló kéthengeres motor mély hangja és remegése igazán jellemző a Guzzi-ra. Alacsony fordulatszámon álmosítóan lustán és nehézkesen szedi össze magát az 1200 köbcenti. A sportos élményt csak 5000-es fordulat felett kezdi hozni a motor, de akkor már egy Moto Guzzi-hoz képest meglepő lendülettel. A sportmotorozást több tényező is gátolja. Egyik a baloldali oldalkitámasztó amely a kanyarokban egy kis bedőléskor is már leér az aszfaltra. A puha teleszkópvilla sem ad túl sok visszajelzést az útról és a kissé merev ülőhelyzet sem a sportpályát kívánja. Inkább úgy tűnik, hogy a Motoguzzi 1200-as egy kissé sportosabb túramotor. Ezt igazolja a 218 kilós terhelhetőség (ami a csomagszállításhoz jól jön) és a 430 kilométer amit egy tankolással megtehetünk. Az utas a széltől nincs igazán védve és a merev ülőhelyzet valamint a szélesen kitárt karok sem a száguldáshoz valók. Végül elmondhatjuk: Aki a Motoguzzi 1200 Sport V4-est választja, az nem a sportpályák szerelmese. Azonban mint túra motor, megbízhatóságának és kényelmének köszönhetően az országutakon megállja a helyét.
Videó
További sportmotorokhoz kattints ide:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése