Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008 Műszaki adatok
Motor
folyadékhűtésű, 4 ütemű, 16 szelepes, 4 hengeres soros motor, DOHC,
Hengerűrtartalom: 1340 cm3
Furat x löket: 81 x 65 mm
Sűrítési arány: 12,5:1
Max. teljesítmény: 197 LE (144 KW) 9500/min-nál
Max. forgatónyomaték: 155 Nm 7200/min-nál
Végsebeség: 299 km/h
Üzemanyag-ellátás: üzemanyagbefecskendezés 44mm-es torokátmérővel
Olajozás: nedves karteres
Erőátvitel
Váltó: 6 fokozatú körváltó
Kuplung: hidraulikusan működtetett, olajfürdős, kéttárcsás
Primer hajtás: fogaskerekekkel 1.596 (83/52) áttétellel
Szekunder hajtás: O-gyűrűs lánc 2.388 (43/18) áttétellel
Váz, felfüggesztés
Váz: alumínium hídváz
Futómű elöl: fordított teleszkópvilla, 43 mm-es belsőcső-átmérővel
Futómű hátul: alumínium lengővilla, központi rugóstag
Rugóút elöl / hátul: 120/140 mm
Villaszög / utánfutás: 66,6 °/93 mm
Tengelytáv: 1485 mm
Fékek
Fék elöl: 310 mm-es dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús féknyereg
Fék hátul: 260 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg
Kerék és gumik
Kerék elöl: 17
Gumi elöl: 120/70-ZR17
Kerék hátul: 17
Gumi hátul: 190/50-ZR17
Méretek és tömeg
Hossz: 2190 mm
Szélesség: 735 mm
Magasság: 1165 mm
Ülésmagasság: 810 mm
Szabadmagasság: 120 mm
Fordulókör: 3,3 m
Tanktérfogat: 21 l
Száraz tömeg: 220 kg
Menetkész tömeg: 252 kg
Leírás
A Suzuki Hayabusa 2008-as modellje a világ egyik legerősebb sorozatgyártású sportmotorja. Külsőre apró változtatásokon esett át a nagy GSXR. Szélcsatornában tesztelve simítottak a motorkerékpár külsején a jobb légellenállás érdekében. A külsővel ellentétben belülről nagy változásokon ment keresztül. Az 1340 köbcentis blokkból 196 lóerőt és 157 Newtonmétert hoztak ki a Suzuki mérnökei ! Megnövekedett a motor lökettérfogata és új -vastagabb szívócsöveket kapott. A vezérműtengelyeket is kicserélték és új-könnyebb titánium szelepekkel társították. Továbbá egy 32 bites fedélzeti számítógép működteti a második pillangószelepet és az új tizenkét lyukú üzemanyag befecskendező fúvókákat is. Hihetetlen erővel bír a négyhengeres szörnyeteg, szinte az alapgáztól számítva, egészen a 11000-es fordulatszámig kifogyhatatlan erővel rendelkezik. 250 km/h felett is még mindig félelmetesen tol előre. Hiányzik benne az ABS és így radiális négydugattyús féknyergek nehezen birkóznak meg a száguldó 252 kilogrammal. Túrázásra nem eléggé kényelmes még ha a futómű teljes mértékben állítható is. Igazából a Hayabusa versenypályára született nagytestű sportmotor.
Videó
További sportmotorokhoz kattints ide:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése