2011. október 1., szombat

MV Agusta F4 R 312 - Az ezres sportmotorok végsebesség királya

címkék: r 312 f4 mv agusta motor motorok képek motoros videók sportmotor sportmotorok






MV Agusta F4 R 312 2008  Műszaki adatok


Motor

folyadékhűtésű, 4 ütemű, 4 szelepes, 4 hengeres soros motor, DOHC,
Hengerűrtartalom: 998 cm3
Furat x löket: 76 x 55 mm
Sűrítési arány: 13,1:1
Max. teljesítmény: 186 LE (137 KW) 12900/min-nál
Max. forgatónyomaték: 114 Nm 9500/min-nál
Végsebesség: 305 km/h
Üzemanyag-ellátás: üzemanyagbefecskendezés 46mm-es torokátmérővel

Erőátvitel

Váltó: 6 fokozatú
Kuplung: hidraulikusan működtetett, olajfürdős, többtárcsás
Primer hajtás: fogaskerekekkel
Szekunder hajtás: O-gyűrűs lánc

Váz, felfüggesztés

Váz: acél térhálós váz
Futómű elöl: Marzocchi fordított teleszkópvilla, 50 mm-es belsőcső-átmérővel
Állíthatóság: állítható rugóelőfeszítés és húzófokozat
Futómű hátul: egyoldali alumínium lengővilla, központi rugóstag
Állíthatóság: teljesen állítható
Rugóút elöl / hátul: 120/120 mm
Villaszög / utánfutás: 66°/100 mm
Tengelytáv: 1430 mm

Fékek

Fék elöl: 320 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús Brembo féknyereg
Fék hátul: 210 mm-es tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Kerék és gumik

Kerék elöl: 3,50 x 17
Gumi elöl: 120/70 ZR 17
Kerék hátul: 6,00 x 17
Gumi hátul: 190/55 ZR 17

Méretek és tömeg

Hossz: 2100 mm
Szélesség: 750 mm
Magasság: 860 mm
Ülésmagasság: 860 mm
Szabadmagasság: 115 mm
Tanktérfogat: 17 l
Száraz tömeg: 192 kg
Menetkész tömeg: 214 kg



Leírás


Ami jó, azon nem kell változtatni. Így vannak ezzel az MV Agusta gyártói is. Az új F4 R 312 kinézete maradt a régi. A cég újra a jól bevált Massimo Tamburini által tervezett idomokat használja. A saját kategóriájában az új F4-es a világ leggyorsabb sorozatgyártású motorjának számít (az 312 -es jelölés a motor végsebességét jelenti). A motor ereje 9 lóerővel bővült az elődjéhez képest, így az új Agusta 190 lóerővel büszkélkedhet. A kétségtelenül versenypályára született sportmotor kezesebb lett elődjénél. Ennek köszönhetően kisebb fordulaton könnyebb és rántásoktól mentesebb a gázadagolás. A fékek "finomabbak" és kezelhetőbbek lettek a már jól ismert négydugattyús Brembo fékrendszernek köszönhetően. Újdonságokhoz hozzátartozik még az egyoldali lengőkart támasztó rugóstagban épített szelep. A szelep enyhíti a hátsókerék elemelkedését illetve pattogását keményebb fékezés esetén. Szintén ugyanezeket a problémákat segíti kiküszöbölni a motorba épített EBS (Electronic Braking System), amely szabályozza a motorfék erejét azzal, hogy az egyik henger szelepeit nyitva hagyja. Végül is az MV Agusta F4 R 312, melynek igazi otthona a versenypálya, elfogadhatóan kényelmes és kitűnően irányítható. Az Agusta maximális képességeinek kiaknázására egy tapasztalt versenypilótának talán van esélye.



Videó









További sportmotorokhoz kattints ide:

A sportmotor turkálóban található sportmotorok

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése