2011. október 1., szombat

KTM 1190 RC8 R 2011 - Egy kissé különc "fenevad" az osztákoktól

címkék: sportmotor sportmotorok képek motoros videók 1190 motor motorok rc8 r ktm sport






KTM 1190 RC8 R 2011 Műszaki adatok


Motor

folyadékhűtésű, 4 ütemű, 8 szelepes, 2 hengeres V motor, 75-os hengerszög, DOHC, Hengerűrtartalom: 1195 cm3
Furat x löket: 105 x 69 mm
Sűrítési arány: 13,5:1
Max. teljesítmény: 162 LE (120 KW) 10250/min-nál
Max. forgatónyomaték: 123 Nm 8000/min-nál
Végsebesség: 288 km/h
Üzemanyag-ellátás: Keihin üzemanyagbefecskendezés 52mm-es torokátmérővel
Olajozás: száraz karteres

Erőátvitel

Váltó: 6 fokozatú körváltó
Kuplung: hidraulikusan működtetett, olajfürdős, többtárcsás
Primer hajtás: fogaskerekekkel 40/76 áttétellel
Szekunder hajtás: X-gyűrűs lánc 17/37 áttétellel

Váz, felfüggesztés

Váz: acél térhálós csőváz
Futómű elöl: WP fordított teleszkópvilla, 43 mm-es belsőcső-átmérővel
Állíthatóság: teljesen állítható
Futómű hátul: öntött alumínium lengővilla, himbarendszerre szerelt központi rugóstag
Állíthatóság: teljesen állítható
Rugóút elöl / hátul: 120/120 mm
Villaszög / utánfutás: 66,7°/97 mm
Tengelytáv: 1425 mm

Fékek

Fék elöl: 320 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús Brembo féknyereg
Fék hátul: 220 mm-es fix tárcsafék, fix, 2 dugattyús Brembo féknyereg

Kerék és gumik

Kerék elöl: 17 alumínium
Gumi elöl: 120/70 ZR 17
Kerék hátul: 17 alumínium
Gumi hátul: 190/55 ZR 17

Méretek és tömeg

Ülésmagasság: 805 mm
Szabadmagasság: 110 mm
Tanktérfogat: 16,5 l (Tartalék: 3,5 l)
Száraz tömeg: 184 kg
Menetkész tömeg: 207 kg



Leírás


Már-már szinte tökéletesen beolvadt a sportmotorok világába a KTM. Az új 1190 RC8 R ezt az állításomat alaposan alátámasztja. Külsőre a KTM maradt a régi, az Osztrákok nem változtattak a szögletes "csípős" megjelenésen. Viszont ezzel ellentétben az RC V2-es motorja rengeteget változott. Ilyen változtatás az új kiegyensúlyozó tengely és a nehezebb lendkerék. Továbbá a KTM szakemberei átalakították az ECU által vezérelt második fojtószelep működését és természetesen a befecskendező is tökéletesítve lett. Mind ennek köszönhetően most szebben és pontosabban adagolható a gáz. És ez még nem minden. Az RC8 R kettős gyújtásának köszönhetően jobb égési folyamatot értek el a KTM-ék. Így csökkent a fogyasztás úgy , hogy közben a motor teljesítménye növekedett. A régebbi modellnél már oly sokszor kritizált válltót is "megszelídítették" a szakemberek. A futómű maradt a régi, igaz puhábbra lett állítva és ennek eredménye, hogy a vezetés kényelmesebb élményt nyújt. Végül is egy új Superbike született Európában.



Videó








További sportmotorokhoz kattints ide:

A sportmotor turkálóban található sportmotorok

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése