2011. szeptember 12., hétfő

Aprilia RS 125 2009 - Átöltözött az olasz kisördög

címkék: aprilia rs 125 motor motorok képek motoros videók sportmotor sportmotorok




Aprilia RS 125 2009 Műszaki adatok



Motor

Vízhűtésű, kétütemű egyhengeres motor. Membrán szívó, elektronikus kipufogó vezérlés. Pumpás olajozás, egy lapos síktolattyús Dellorto karburátor 28 mm torokátmérővel. Megszakító nélküli, kondenzátoros gyújtás, generátor 180 Watt, akkumulátor 12V/9Ah, önindító.

Furat x löket: 54 x 54,5 mm
Lökettérfogat: 125 cm3
Sűrítési viszony: 12,5 : 1
Névleges teljesítmény: 29 LE (21 kW) 10 500/min-nál
Max. forgatónyomaték: 19 Nm (2,1 kpm) 10 250/min-nál
Végsebesség: 155 km/h


Erőátvitel

Primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómű, szekunder hajtás lánccal.

Futómű

Alumíniumöntvény hídváz. Elöl felfordított teleszkópvilla 40 mm belsőcső átmérővel, hátul alumíniumöntvény lengővilla, himbarendszerre szerelt központi rugóstag. Elöl 320 mm-es tárcsafék, radiálisan rögzített, négydugattyús féknyereggel, hátul 220 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.

Rugóút elöl/hátul: 120/120 mm
Kerékméret elöl/hátul: 3.00 x 17 / 4.00 x 17
Abroncsméret elöl/hátul: 110/70 ZR 17 / 150/60 ZR 17


Méret és tömeg

Tengelytáv: 1345 mm
Villaszög: 64 fok
Utánfutás: 88 mm
Ülésmagasság: 805 mm
Teletankolt tömeg: 141 kg
Tank/tartalék: 14/3,5 l



Leírás

A 125-ösök szupersztárja új alakot öltött. A megszokott kerekded formák helyett most az Aprilia tervezői szögletesebb és karcsúbb idomot készítettek az olasz "kisördögre". Előre markáns tekintetű fejidom került. A hátsó része pedig levékonyodott, sportosabb lett. A műszerfalban a fordulatszámmérő mellett egy nagy digitális kijelzővel bővült az RS. A már jól ismert és jól bevált membránvezérlésű Rotax motoron nem változtatott az Olasz cég. A fojtás nélküli Aprilia 125 RS harminc lóerővel rendelkezik. Ezt főleg a 8000-es fordulatszám elhagyásával érzékelteti a motor. Elől a négydugattyús féknyereg hatékonyan fékezi a kis tömegű sportmotort. A lábtartó, az ülés és a kormány összehangolása jól sikerült, ennek köszönhetően kényelmesebb lett még a kicsit magasabb emberek számára is. Nem szabad lebecsülni a 125 köbcentis RS-t, hiszen 30 lóerő, 160 km/h és 140 kiló nem rossz felállás. Előfordul, hogy az éles kanyarokban fürgébb a "nagytestvéreitől". Kezdő motorosoknak több mint jó.


Videó









További sportmotorokhoz kattints ide:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése