2011. szeptember 11., vasárnap

Yamaha YZF R1 2012 - Az ezres sportgépek ásza !

címkék: képek motoros videók sportmotor sportmotorok 1000 motor motorok yamaha yzf r1






Yamaha YZF R1 2012 Műszaki adatok


Motor

folyadékhűtésű, 4 ütemű, 4 szelepes, 4 hengeres DOHC,
Hengerűrtartalom: 998 cm3
Furat x löket: 78 x 52,2 mm
Sűrítési arány: 12,7:1
Max. teljesítmény: 182 LE (134 KW) 12500/min-nál
Max. forgatónyomaték: 115 Nm 10000/min-nál
Végsebesség: 294 km/h
Üzemanyag-ellátás: üzemanyagbefecskendezés
Olajozás: nedves karteres

Erőátvitel

Váltó: 6 fokozatú körváltó
Kuplung: olajfürdős, többtárcsás
Primer hajtás: lánccal
Szekunder hajtás: O-gyűrűs lánc

Váz, felfüggesztés

Váz: alumínium
Futómű elöl: teleszkópvilla, 43 mm-es belsőcső-átmérővel
Állíthatóság: teljesen állítható
Állíthatóság: teljesen állítható
Rugóút elöl / hátul: 120/120 mm
Villaszög / utánfutás: 24°/102 mm

Fékek

Fék elöl: 310 mm-es dupla tárcsafék
Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék

Kerék és gumik

Gumi elöl: 120/70 ZR17M/C
Gumi hátul: 190/55 ZR17M/C

Méretek és tömeg

Hossz: 2070 mm
Szélesség: 715 mm
Magasság: 1130 mm
Ülésmagasság: 835 mm
Szabadmagasság: 135 mm
Tanktérfogat: 18 l (Tartalék: 5 l)
Száraz tömeg: 182 kg
Menetkész tömeg: 206 kg



Leírás


A sportmotorok egyik ásza, a Yamaha YZF R1 2012-es modellje külsőre nem sokat változott. A fejidomon változtattak a fényszórók fészkén, a motor orra kicsivel feljebb került, a lámpák felett két aerodinamikus vonal húzódik a tükrök felé. A Yamaha azt állítja, hogy a változtatásoknak köszönhetően a légellenállás csökken . A LED lámpás helyzetjelzők a fényszórók sarkaiban kaptak helyet . Ez a többség véleménye szerint egészen jól sikerült. Az új R1-es is megkapta a kipörgés gátlót,a TCS-t (Traction Control System). Nem meglepő, ugyanis a Moto GP-ben már egy ideje nagyon jó eredménnyel használják. A TCS-nek az a dolga, hogy figyelje a két kerék közötti sebesség ingadozást. A hátsó kerék kipörgésekor a TCS módosít a pillangószelep állásán, az üzemanyag befecskendezésén és a gyújtás időpontján. A Yamaha R1 motorvezérlő egységén (ECU) finomítottak, ennek köszönhetően alacsonyabb fordulatszám esetén az R1-es irányíthatóbb lett és a lassú kanyarból könnyebben kigyorsít.

Már nagyon várjuk a hazai teszteket! 



Videó









További sportmotorokhoz kattints ide:

A sportmotor turkálóban található sportmotorok

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése