Yamaha YZF R6 2008 Műszaki adatok
Motor
folyadékhűtésű, 4 ütemű, 16 szelepes, 4 hengeres soros motor, DOHC,
Hengerűrtartalom: 599 cm3
Furat x löket: 67 x 42,5 mm
Sűrítési arány: 12,8:1
Max. teljesítmény: 133 LE (99 KW) 14500/min-nál
Max. forgatónyomaték: 68,2 Nm 12000/min-nál
Végsebeség: 257 km/h
Üzemanyag-ellátás: üzemanyagbefecskendezés
Erőátvitel
Kuplung: olajban futó többtárcsás
Váltó: vonóékes, hatsebességes
Szekunder hajtás: O-gyűrűs lánc
Váz, felfüggesztés
Váz: alumínium
Futómű elöl: fordított teleszkópvilla, 41 mm-es belsőcső-átmérővel
Állíthatóság: teljesen állítható
Futómű hátul: központi rugóstag
Állíthatóság: teljesen állítható
Villaszög / utánfutás: 24°/97 mm
Tengelytáv: 1380 mm
Fékek
Fék elöl: 310 mm-es dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús féknyereg
Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg
Kerék és gumik
Gumi elöl: 120/70-ZR17
Gumi hátul: 180/55-ZR17
Méretek és tömeg
Ülésmagasság: 850 mm
Tanktérfogat: 17,5 l
Száraz tömeg: 161 kg
Menetkész tömeg: 182 kg
Leírás
Élesebb vonalak, futurisztikus dizájn. A Yamaha YZF R6 továbbra is a 600-as sportmotor kerékpárok legjobbjai között foglal helyet. Lenyűgöző megjelenés, bőséges erőforrás és hihetetlenül magas fordulatszám.Igaz, hogy az R6-os nagyon brutális sportmotor, de ennek ellenére kifejezetten jól irányítható. A motor szinte tökéletesen követi a gáz adagolást, köszönet a versenymotorokban már használt elektronikus gázkarnak (Yamaha Chip Controlled Throttle) és injektoroknak. A fordulatszámból nincs hiány. Ez abból is látszik, hogy 4-5 ezres fordulatig nem hozza a benne rejlő erőt. 6000-től 9000-ig városi közlekedésre már elegendő "izommal" rendelkezik. Azonban aki az összes teljesítményt akarja (127 le), annak el kell mennie 14500-as fordulatig. Azok akik pedig több adrenalinra vágynak felpörgethetik egészen 17500-ig, ahol is az elektronika visszafogja a visító motort. A Yamaha R6-os sportossága ellenére rendkívül kényelmes. A futómű elől-hátul teljes mértékben állítható ami igen hasznos, főleg ha versenypályán használják. Újdonság a rövid titánium ötvözetű kipufogódob, mellyel méltó versenymotor hangzást kapott az R6-os. A Yamaha YZF R6-os nem kezdőknek való.
Kegyetlenül pörgős sportmotor.
Videó
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése