Honda CBR 1000 rr Fireblade 2008 - Műszaki adatok
Motor
folyadékhűtésű, 4 ütemű, 16 szelepes, 4 hengeres soros motor, motormenedzsment,
Hengerűrtartalom: 999,8 cm3
Furat x löket: 76 x 55,1 mm
Sűrítési arány: 12,3:1
Max. teljesítmény: 178 LE (130 KW) 12000/min-nál
Max. forgatónyomaték: 112 Nm 8500/min-nál
Végsebesség: 293 km/h
Üzemanyag-ellátás: üzemanyagbefecskendezés 46mm-es torokátmérővel
Olajozás: nedves karteres
Erőátvitel
Váltó: 6 fokozatú
Kuplung: mechanikusan működtetett, olajfürdős, többtárcsás
Primer hajtás: fogaskerekekkel
Szekunder hajtás: O-gyűrűs lánc
Váz, felfüggesztés
Váz: alumínium hídváz
Futómű elöl: fordított teleszkópvilla, 43 mm-es belsőcső-átmérővel
Futómű hátul: öntött alumínium lengővilla, központi rugóstag
Villaszög / utánfutás: 66,8°/96 mm
Tengelytáv: 1405 mm
Fékek
Fék elöl: 320 mm-es dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús féknyereg
Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg
Kerék és gumik
Gumi elöl: 120/70 ZR 17
Gumi hátul: 190/50 ZR 17
Méretek és tömeg
Ülésmagasság: 820 mm
Tanktérfogat: 17,7 l (Tartalék: 4 l)
Száraz tömeg: 173 kg
Menetkész tömeg: 200 kg
Leirás
A Honda CBR 1000 RR a 2008-as évre teljesen új alakot öltött . Az éles megszokott vonalak helyett most gömbölyded formák takarják a sportgépet. Új formája és elegáns karcsúsága először szokatlan lehet, de idővel meglehet szokni, sőt meg is lehet szeretni. Várva-várt praktikus újdonság a tükrökben épített index. Az új formatervezésnek köszönhetően az új CBR 1000-es kissebnek tűnik, szinte olyan mint egy 600-as. Az új blokk rendkívül finoman jár és csendes. A gáz adagolását a motor pontosan követi. A Honda tapasztalatából született új blokknak köszönhetően a motor szinte minden szituációban magabiztos és jól viselkedik, még ha egy kicsit durvulunk is. A motor egyik újdonsága az -antihopping- kuplung avagy "csúszó kuplung". A keményebb visszaváltásoknál stabilizálja a fordulatszámot. Az eredmény , hogy a visszaváltás simább avagy zökkenőmentes. A váz és a futómű hihetetlen harmóniájának köszönhetően az 1000-es megállja helyét a társai körében, úgy az utcán mint a pályán. A fékek kitűnőek, hozzák a Honda-tól megszokott formát. 2009-től a Fireblade ABS-szel is kapható. A sportmotorok ezres kategóriájában az új Honda bátran farkasszemet nézhet a konkurenciával. Az új formájával és megszokott erejével de legfőképpen a lenyűgözően kényelmes irányíthatóságával sokáig fog a "csúcsmotorok" körében tartózkodni.
Video
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése